تولید ورق فولاد زنگ‌نزن؛ محصولی جدید و با ارزش افزوده بالا در فولاد مبارکه

می‌متالز – اولین ورق فولاد زنگ‌نزن در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا توسط فولادمردان اصفهان بومی‌سازی شد.

به گزارش می‌متالز، آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن که به همت کارکنان مجتمع فولاد سبا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی شده است، باحضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

ورق فولاد زنگ‌نزن برای اولین بار در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا توسط فولادمردان ایرانی بومی سازی شده است. مقاومت در برابر خوردگی، سایش، دما و همچنین خاصیت جوش پذیری و بهداشتی بودن از جمله مزایای این ورق فولاد است.

ورق فولاد زنگ‌نزن در صنایع مختلفی از جمله فناوری خودرو و حمل‌ونقل، کالا‌های خانگی و تزئینی، فرآوری مواد غذایی، ساخت مواد شیمیایی، داروسازی، فناوری دریایی و کشتی سازی، فناوری محیط زیست و صنعت آب، معماری و ساخت و ساز کاربرد دارد. استفاده از این فولاد نه تنها منجر به صرفه‌جویی در انرژی، افزایش عمر سازه‌ها و حفاظت از محیط زیست می‌شود، بلکه منجر به افزایش سلامت جامعه نیز خواهد شد.

فولاد مبارکه امسال ۲۰ محصول جدید را روانه بازار کرد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: امسال فولاد مبارکه ۲۰ محصول جدید را روانه بازار کرد که ورق‌های زنگ‌نزن، الکتریکی و… از این جمله است.

طیب نیا تصریح کرد: محصولی که تولید شده، فولاد زنگ‌نزن با عرض ۱۰۰۰ میلی متر است که این اتفاق بدون حضور کارشناسان خارجی رقم خورده و این در حالی است که کمتر از ۱۰ کشور در دنیا این ورق را تولید می‌کند که این کار با ابداعاتی که همکاران ما در فولاد مبارکه انجام شده توانسته‌اند این کار بزرگ را انجام دهند. امیدواریم در آینده با تولید گریدهای دیگر نیاز کشور را در این زمینه کامل کنیم.

در کشورهای توسعه یافته به ازای هر نفر حدود ۱۵ کیلوگرم را استفاده می‌کنند و امیدواریم با تولید انبوه این محصول بتوانیم در سال‌های آینده ۲۰۰هزار تن از این محصول را تولید کنیم تا نیاز کشور در این زمینه تأمین شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰هزار قطعه، تجهیز و ماده را بومی‌سازی نموده که با تولید این میزان، فولاد مبارکه بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده است. هم در حوزه محصولات، هم درحوزه‌های دیگر با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بر روی دانش‌بنیان‌ها، اصفهان به قطب زیست‌بوم فناوری و نوآوری تبدیل شود. فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰۰ نفر را تا پایان سال به استخدام شرکت در آورده و در زمینه دانش‌بنیان ۲۰۰۰نفر و در زمینه مشاغل دیگر ۷۰۰۰نفر به کارگیری می‌کند تا در این زمینه نیز مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس، مجله خبری چیلان

نزدیک شدن به فناوری روز دنیا چه کمکی به صنایع معدنی خواهد کرد؟

نزدیک شدن به فناوری روز دنیا چه کمکی به صنایع معدنی خواهد کرد؟

معدنکاری هر کشور را می‌توان با دو عامل «علم و تکنولوژی» و «ماشین آلات و تجهیزات معدنی»، با دیگر کشورها مقایسه کرد. ضعف در این فاکتورها رکود و عدم رشد در فعالیت معدن‌کاری را سبب می‌شود. در حوزه معدن سه زمینه فعالیت اصلی وجود دارد که شامل اکتشاف، استخراج و

استارت‌آپ‌های معدنی

استارت‌آپ‌های معدنی

نقش استارت‌آپ‌های معدنی در دنیا چیست؟ استارت‌آپ‌ها امروزه نقش بسیار پررنگی در توسعه و رشد صنعت در کشورهای مختلف بازی کرده و می‎‌کنند. یکی از این حوزه‌های نیز حوزه معدن است. بررسی عملکرد استارت‌آپ‌ها در کشورهای مختلف در حوزه معدن و صنایع‌معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه به شناخت

وجود ۳۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در همدان

وجود ۳۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در همدان

همدان_معاون امور معادن اداره کل صمت استان همدان گفت: ۳۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برادی معتبر در استان وجود دارد. به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی احمدی عمده کانی موجود در استان را شامل مواد معدنی و آهن ساختمانی عنوان کرد که در استان فرآوری شده و صادرات به صورت خام نیست

دانش‌بنیان‌ها، عامل توسعه و پیشرفت صنایع بزرگ معدنی

دانش‌بنیان‌ها، عامل توسعه و پیشرفت صنایع بزرگ معدنی

به گزارش معدن نیوز -مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای برنامه‌های پیشرفت و توسعه به یکی از مولفه‌های جدی در برنامه‌های خودش رسیده است که حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است.  حمیدیان افزود: واقعیت اجتناب‌ناپذیری صنایع

سبد خرید