در یک کنفرانس ملی؛ فناوری‌های توسعه‌یافته معادن شناسایی و معرفی می‌شوند.

‌می‌متالز – «سومین کنفرانس ملی فناوری‌های معدنکاری ایران» با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، کنفرانس تکنولوژی در معدنکاری ۲۰۲۳، فرصت آشنایی و کسب اطلاع از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی را برای مدیران، مشاوران، پیمانکاران و کارشناسان ایرانی فراهم می‌کند. این کنفرانس بر ورود آخرین فناوری‌های معدنکاری در سطح بین‌المللی تاکید کرده و همراه با آن آخرین دستاورد‌ها و تجربیات سرآمدان این صنعت را ارائه خواهد کرد. در این کنفرانس سخنرانانی از اقصی نقاط جهان حضور خواهند داشت که آخرین فناوری‌ها و تجربیات خود را برای شرکت‌های ایرانی معرفی می‌کنند.

راهبرد‌های این رویداد شامل «شناسایی، معرفی و ترویج فناوری‌های معدنکاری توسعه یافته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محققان دانشگاهی و کارشناسان صنعتی و معدنی»، «شناسایی و پیگیری مسائل و چالش‌های موجود در واحد‌های معدنی و انتقال آن‌ها به شرکت‌های شناسایی شده» و «انتقال، توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های معدنکاری در کشور» می‌شود.

«برق ماشین‌آلات معدنی»، «مکانیک ماشین‌آلات معدنی»، «اتوماسیون ماشین‌آلات معدنی»، «روش‌های نوین فرآوری مواد معدنی»، «انتقال و توسعه فناوری‌های معدنکاری»، «مواد پیشرفته در فناوری‌های معدنکاری»، «روش‌های نوین اکتشاف منابع زیرزمینی (معادن، نفت و گاز، آب‌های زیرزمینی)»، «کاربرد فناوری‌های نوین در معدنکاری»، «روش‌های نوین استـخراج و پایدارسازی معادن»، «فناوری‌های اندازه‌گیری و رفتارنگاری در معادن» و «روش‌های نوین شناسایی و کاهش آثار زیست‌محیطی معدنکاری» از جمله محور‌های اصلی این رویداد است.

ایران کشوری است که همه ظرفیت‌های لازم برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی را دارد. اما این کار نیازمند شکل‌گیری ارتباط مؤثر و سالم بین دانشگاه‌ها، شرکت‌های سازنده تجهیزات و ارائه‌کننده خدمات مهندسی و واحد‌های معدنی کشور است. برگزاری کنفرانس ملی فناوری‌های معدنکاری ایران نیز فرصتی است تا بازیگران صنعت معدن گرد هم جمع شوند و برای توانمندسازی این حوزه همفکری و هم‌افزایی کنند.

همه دانش‎‌پژوهان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در زمینه صنایع معدنی و وابسته و کارشناسان معدنی سراسر کشور دعوت هستند تا با مشارکت در این رویداد و ارائه مقالات، طرح‌ها و فناوری‌های خود به توسعه زیست‌بوم صنعت معدن کمک کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://imt۲۰۲۲.yazd.ac.ir/Home/Index مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

ایمنی تجهيزات و ماشين‌آلات معدني

ایمنی تجهيزات و ماشين‌آلات معدني

بر اساس بانك اطلاعات معادن ايران، 6208 معدن روباز در سطح كشور وجود دارد و بسياري از افراد در معادن و صنايع وابسته به آن‌ها مشغول كار هستند. كار در معادن، سختي و مشقت زيادي دارد و معدنكاران با بسياري از حوادث و بيماري‌هاي ناشي از كار روبرو مي‌باشند. به

تاریخ‌سازی فولاد مبارکه با رکورد تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام و تختال

تاریخ‌سازی فولاد مبارکه با رکورد تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام و تختال

اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ اخبار روز معدن و صنایع معدنی محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت: عبور از ۱۰ میلیون تن فولاد خام، ۱۰ روز مانده به پایان سال، با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حالی رخ داد که حدود یک‌میلیون تن افت تولید

ساخت بزرگترین مجمتع صنعتی فروآلیاژ جنوب کشور در لامرد

ساخت بزرگترین مجمتع صنعتی فروآلیاژ جنوب کشور در لامرد

می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در دیدار با گروه سرمایه‌گذاری خارجی از پیگیری و برنامه‎‌ریزی جهت اجرای پروژه بزرگ مجتمع فروآلیاژ به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی لامرد با ظرفیت اشتغالزایی برای ۲۸۰۰ نفر خبر داد. به گزارش می‌متالز، محسن ربانی‌زاده

وجود ۳۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در همدان

وجود ۳۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در همدان

همدان_معاون امور معادن اداره کل صمت استان همدان گفت: ۳۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برادی معتبر در استان وجود دارد. به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی احمدی عمده کانی موجود در استان را شامل مواد معدنی و آهن ساختمانی عنوان کرد که در استان فرآوری شده و صادرات به صورت خام نیست

سبد خرید