شرکت یو.اف.آر

معرفی شرکت ” Universal Field Robots- یونیورسال فیلد روبوتس (یو.اف.آر)”


مقدمه


علی‌رغم پیشرفت‌های علمی، صنایع معدنی همچنان نیاز زیادی به نیروی انسانی دارند. یونیورسال فیلد روبوتس در تلاش است تا با آوردن ربات‌هایی کاملاً خودمختار و توانمند در مقیاس صنعتی، این شرایط را تغییر دهد. شرکت یو.اف.آر معتقد است که محصولاتش می‌توانند زندگی مردم در سراسر جهان را بهبود بخشند و با ساخت این ربات‌ها می‌توان جهان را به مکانی ایمن‌تر، مولد و پایدار تبدیل کرد.
این تیم متشکل از مهندسان مکانیک، مکاترونیک و رباتیک بوده که نرم‌افزاری را برای کنترل کاملا اتوماتیک عملکرد ماشین‌های خود توسعه داده‌‌اند.

تاریخچه


جف استرلینگ مدیر و بنیان‌گذار یو.اف.آر یک مهندس مکانیک با بیش از ۳۵ سال سابقه است که دانش خود در صنایع معدنی را مدیون حضور در پروژه‌های رباتیک، اتوماسیون، اکتشاف، مس، نیکل، کارهای خاکی و … است. او می‌خواست بداند آیا یک تیم کوچک می‌تواند محصولات رباتیک کاربردی تولید کند؟ پاسخی که او یافت این بود که اگرچه بسیاری در این کار شکست خورده بودند، برخی نیز به موفقیت رسیدند!
اواسط ۲۰۱۶ اولین عضو تیم شروع به کار کرد. در آن زمان یک بیل مکانیکی خریداری شد تا یک نمونه اولیه ساخته شود. در سپتامبر ۲۰۱۷ اولین ربات ۳ تنی تولید و آزمایش شد. در ماه مه ۲۰۱۸ نیز ربات دوم ۳.۵ تنی به نمایش درآمد.
در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون که در بریزبین برگزار شد اولین مشتری‌های محصول پیدا شدند: نیوکرست برای استخراج زیرزمینی و سیمیک برای همکاری در توسعه برنامه یو.اف.آر اتوپایل.
یو.اف.آر همچنین در سال ۲۰۱۹برنده مسابقه فناوری‌های استرالیا شد.


ویژگی‌ها

محصولات این شرکت دارای ویژگی‌های به خصوصی است که در ادامه خواهد آمد:
• پلتفرم مکانیکی اثبات شده
استفاده از بیل مکانیکی کاترپیلار به عنوان پایه طراحی ربات‌های این شرکت ضمن استفاده از محصولی که آزمون خود را گذرانده‌است، از اختراع دوباره چرخ جلوگیری می‌کند!
• فناوری پیشرفته دید
پیشرفت چشمگیر در دوربین استریو و استفاده از فناوری لیدار، تکنیکی قدرتمند در سنجش از راه دور لیزری می‌باشد.
• ظرفیت قابل‌توجه برای کار
ظرفیت‌ ربات‌ها به تن در ساعت و کیلومتر در روز اندازه‌گیری می‌شود. ربات‌ها صرفا کاربرد تحقیقاتی نداشته و به صورت جدی برای کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
• نظارت و کنترل از راه دور
ماشین‌آلات به اینترنت متصل هستند و می‌توانند از هرجای زمین کنترل شوند.
• کاملا خودکار
می‌توان تنظیم کرد که ربات‌ها بدون اپراتور کار کنند و کارهای مختلف را بدون کمک انجام ‌دهند. انتخاب با مشتری است که به صورت کاملاً مستقل، نیمه مستقل یا دستی با کنترل کننده از ربات استفاده کند.
• شبیه‌ سازی دیجیتالی
قبل از اقدام به ‌آزمایش در دنیای واقعی برای کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه، از شبیه‌سازی برای نمونه اولیه دیجیتالی جهت رسیدن به گزینه ایده‌آل استفاده شده‌است.


کاربرد محصولات


این ربات‌های پیشرفته برای انواع مختلف کاربران از معدن‌کاری گرفته تا کشاورزی، ساخت و ساز و سایر موارد مناسب هستند.
• صنایع معدنی و انرژی
استخراج سطحی، استخراج زیرزمینی ، سوخت گیری کامیون، پشتیبانی لجستیکی، بارگیری کامیون و نگهداری جاده.
• مزرعه خورشیدی
انباشت مستقل پایه‌های ساخت مزرعه خورشیدی، پست‌های رانندگی و پشتیبانی لجستیکی تجهیزات ساختمانی.
• ساخت و ساز
حفاری و راه سازی
• کشاورزی
برداشت خودکار میوه، کنترل علف‌های هرز، هرس و چمن زنی.


محصولات و موقعیت


از بهترین محصولات این شرکت نیز می‌توان “یو.اف.آر اتونومی”، “یو.اف.آر اتولاگ”، “یو.اف.آر هول رپ”، “یو.اف.آر اتوپایل”، “یو.اف.آر اتوفیول” و “یو.اف.آر دلیور” را نام برد.


این شرکت در شهر بریزبین در ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده‌است.

فرآیند مهندسی معکوس چیست؟

فرآیند مهندسی معکوس چیست؟

مهندسی معکوس یک فرایند حل مسئله است که به جای آن که از سوال آغاز شود، از پاسخ موجود آغاز می‌شود. کاربرد اصلی مهندسی معکوس در یکی از دو مورد زیر است: وقتی پاسخ یک مسئله را می‌دانیم، اما نمی‌دانیم این پاسخ مرتبط به چه سوالی است.وقتی سوال و پاسخ

دانش‌بنیان‌ها، عامل توسعه و پیشرفت صنایع بزرگ معدنی

دانش‌بنیان‌ها، عامل توسعه و پیشرفت صنایع بزرگ معدنی

به گزارش معدن نیوز -مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای برنامه‌های پیشرفت و توسعه به یکی از مولفه‌های جدی در برنامه‌های خودش رسیده است که حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است.  حمیدیان افزود: واقعیت اجتناب‌ناپذیری صنایع

وزیر صمت: صادرات مواد معدنی خام نداریم

وزیر صمت: صادرات مواد معدنی خام نداریم

می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقاضا برای مواد خام در کشور بسیار بالاست و بیش از این که صادرات داشته باشیم واردات مواد خام داریم. به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین در برنامه صف اول شبکه یک سیما درباره دستاورد‌های سفر هیات ایرانی به چین در بخش

در یک کنفرانس ملی؛ فناوری‌های توسعه‌یافته معادن شناسایی و معرفی می‌شوند.

در یک کنفرانس ملی؛ فناوری‌های توسعه‌یافته معادن شناسایی و معرفی می‌شوند.

‌می‌متالز - «سومین کنفرانس ملی فناوری‌های معدنکاری ایران» با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. به گزارش می‌متالز، کنفرانس تکنولوژی در معدنکاری ۲۰۲۳، فرصت آشنایی و کسب اطلاع از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی

سبد خرید